پارک‌ها و باغ وحش‌ها و فضاهای طبیعی پوکت


 
پارک‌ها و باغ وحش‌ها و فضاهای طبیعی

پارک‌ها و باغ وحش‌ها و فضاهای طبیعی پوکت



جزیره‌ی فی‌فی
این جزیره یکی از زیباترین جزیره‌های گرمسیری در دنیا، و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور تایلند است. جزیره‌ی فی‌فی در چهل و هشت کیلومتری پوکت قرار گرفته و قایق‌های مختلفی هر روز در این مسیر در حال رفت و آمدند. سواحل مرجانی مناسب غواصی، غارهای مرموز و هیجان‌انگیز و طبیعت بی‌نظیر، برنامه‌های گردش با قایق پارویی و صخره‌نوردی از جمله جذابیت‌های این جزیره‌ی زیبا هستند.

سواحل
سواحل غربی پوکت با ٨١٠ كیلومتر مربع مساحت، مجموعه‌ای از سواحل پاتونگ، كارون و كاتا است. بیشتر این مناطق تحت تاثیر سونامی قرار گرفته‌اند، اما با این حال هنوز هم سواحل شنی بی‌نظیری دارند.
در جنوبی‌ترین قسمت جزیره، ساحل هات نائی هان قرار دارد كه خیلی خلوت و آرام است. اگر به سمت شرق بروید، هات راوائی بهترین ساحلی است كه می‌توانید با قایق‌های آن‌جا چرخی اطراف بزنید.
در جزایر غربی نیز می‌توانید به سراغ لائم سینگ بروید، این ساحل در شمال پاتونگ قرار گرفته است و قطعاً قطعه‌ای از بهشت است كه در زمین جا مانده است. در سواحل شمال غربی نیز هات مائی خائو قسمتی از پارك دریایی ملی سیرینات است.

غواصی
با این‌كه مكان‌های بسیار زیادی برای غواصی در تایلند وجود دارد، اما پوكت بهترین آن‌هاست. این جزیره از قدیم مركز ورزش‌های آبی و فعالیت‌های غواصی در تایلند و یكی از ١٠ مكان اصلی غواصی در دنیا است. شمال جزیره سواحل خوب و مناسبی برای غواصی دارد و در سواحل غربی هم می‌شود این کار را امتحان کرد.
بین دماغه‌های صخره‌ای بین سواحل، با وسائل و تجهیزات غواصی می‌شود به قسمت‌های عمیق‌تر آب رفت وزیبایی‌های داخل آب را بهتر و بیشتر دید.
از دیگر تفریحات در پوکت می‌توان به قایق‌سواری در آب‌های خروشان، فیل‌سواری، گردش در باغ پروانه‌ها، دوچرخه‌سواری در کوهستان، موزه‌ی صدف و بانجی‌جامپینگ اشاره کرد.

 



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: